Shop
Advies en diensten
Keuringen
Keuring assimilatiebelichtingTips voor beperken van slijtage aan spuitdoppen |
Keuring assimilatiebelichting

Geschreven door Giel van der Hoeven | Laatste update: 01-07-2020
Een defect in de assimilatiebelichting is een belangrijke oorzaak van grote branden op glastuinbouwbedrijven. Wanneer de harmonische vervorming te hoog is, kan dit leiden tot extra opwarming van bekabeling, verbindingen en componenten in de armaturen en verdeelinrichting. Deze afwijking veroorzaakt kortsluiting in een armatuur, wat vliegensvlug doorzet via het schermdoek. De gevolgen van een brand zijn dan vaak enorm.
Elk bedrijf moet de assimilatiebelichting daarom iedere drie tot vijf jaar laten keuren. Niet alleen vanwege de veiligheid; ook vanwege het feit dat verzekeringsmaatschappijen steeds vaker een keuringsrapport als vereiste stellen voor het uitkeren van geld bij schade door brand.
Hoe gaat de keuring van assimilatiebelichting in zijn werk?
Afhankelijk van de eisen die een verzekeraar stelt, geldt dat de keuring van de assimilatiebelichting eens per drie tot vijf jaar uitgevoerd moet worden. Met meetapparatuur zoals warmtebeeldcamera’s en Power Quality Analyzers worden basisgegevens over voltage, gebruik, frequentie en harmonisatie gecontroleerd. Na de keuring ontvang je een keuringsrapport, wat je jouw verzekeringsmaatschappij kan tonen indien zij hiernaar vraagt.
Service en onderhoud eenvoudig beheren
Het managen van alle service- en onderhoudswerkzaamheden is een hele klus, maar essentieel voor de bedrijfsvoering en veiligheid. De Service Engine helpt je om service en onderhoud op jouw bedrijf eenvoudig te beheren. Klik hier voor meer informatie.
Vragen over keuring van assimilatiebelichting
Heb je vragen over de keuring van assimilatiebelichting, of wil je een afspraak maken? Neem dan contact op met onderhoudscoördinator Giel van der Hoeven, of stel je vraag via onderstaand formulier. We nemen zo snel mogelijk contact met je op - op werkdagen zelfs binnen 24 uur.
Over Giel van der Hoeven “Giel van der Hoeven, onderhoudscoördinator, heeft al ruim 25 jaar ervaring in de sectoren tuinbouw en techniek. Sinds 2015 deelt hij zijn kennis met de klanten van Royal Brinkman. “Het oplossen van technische problemen en adviseren over onderhoud en inspecties blijft elke dag weer een uitdaging. Het leuke aan tuinbouwtechniek is dat dit steeds verschilt per klant. Dat houdt het werk interessant en afwisselend.”
|